1. SARRERA BIKO TAULA: HELBURUAK ETA EBALUAZIO IRIZPIDEAK ERLAZIONATU
HELBURUAK
|
EBALUAZIO IRIZPIDEAK
|
1) Hizkuntzaren zenbait erabilera-eremutan sortutako ahozko, idatzizko
eta ikus-entzunezko diskurtsoak ulertzea eta interpretatzea, zenbait motatako
komunikazio-egoerei aurre egiteko.
|
|
2) Norberaren esperientziatik gertueneko esparruetan eraginkortasunez,
errespetuz eta elkarrekin lan egiteko gogoz bai ahoz eta bai idatziz
komunikatzeko gai izatea, unean uneko komunikazio-premiei behar bezala
erantzuteko.
|
|
3) Hizkuntzen erabileraren oinarrizko konbentzio eta arauei buruz gogoeta
egitea, eta konbentzio zein arauok behar bezala aplikatzea, testuak ulertzeko
eta sortzeko prozedura nagusiak aintzat hartuta.
|
|
4) Hainbat generotako literatura-testuak irakurtzea eta entzutea, eta,
hala, literaturaz gozatzen ikastea, horrek sentsibilitate estetikoan aurrera
egiteko, norberaren hizkuntza-ondarea aberasteko eta identitate kulturala
eraikitzeko aukera ematen duen aldetik.
|
|
5) Eskolako eta norbera bizi den inguruneko hizkuntza-aniztasuna aintzat
hartzea, aniztasun horrekiko jarrera positiboa barneratzeko, eta hizkuntzak
komunikaziorako baliabide eraginkortzat eta kultura-ondaretzat hartzea,
portaera linguistiko enpatikoak garatzeko eta euskara eguneroko bizitzan
erabiltzeko.
|
|
6) Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak gero eta autonomia
handiagoz erabiltzea, informazioa lortzeko, eta elkarrekin komunikatzeko eta
kooperatzeko.
|
|
7) Norbaiten laguntzarekin norberaren ikaskuntza-prozesuez gogoeta
egitea, beste hizkuntza eta ikasgai batzuetan ikasitako komunikazio-ezaguerak
eta -estrategiak transferitzeko, eta norberaren ikaskuntza-gaitasunean
konfiantza izatea, komunikaziorako konpetentzia hobetzeko.
|
|
1. Zertarako izan behar du gai haurrak curriculumaren arabera?
Ikasleek Lehen Hezkuntza
amaitzerakoan, haien etorkizunean modu eraginkor batean jokatzeko, ahozko,
idatzizko eta ikus-entzunezko komunikazio-egoerak ulertu, interpretatu eta
horiei aurre egin behar izango diete. Aldi berean, eremu eta egoera
desberdinetan ahoz zein idatziz komunikatzeko gai izan beharko dira
testuingurua kontuan hartuta, klasean irakasleekin erabili beharreko hitz
egiteko era eta lagunekin erabiltzen duguna ez direlako berdina. Horretarako,
hizkuntzaren barruan dauden arauak ezagutu behar izango dituzte.
Gainera, hizkuntzarekiko jarrera
positiboa eta euskararen aldeko jarrera izatea sustatu nahi da, inguruko
hizkuntza identifikatuz eta balioztatuz, bakoitzaren inguruko errealitate linguistikoa eta ondare
kulturala barneratzeko eta aniztasuna errespetatuz. Irakurtzeko ohitura ere
sustatu nahi da, eta literatura gozamen iturritzat eta mundua ezagutzeko bide
moduan hartzea lortu nahi da.
Amaitzeko, IKTak autonomiaz erabiltzeko
gai izan behar dira informazioa lortzeko, eta elkarrekin komunikatzeko eta
kooperatzeko.
2. Ados zaudete curriculumak azaltzen dituen helburuekin? Zergatik?
Behin hizkuntzari eta literaturari buruzko helburuak
aztertuta eta ulertuta, guztiok ados gaude dokumentuan aipatzen denarekin,
batez ere, hitz egiteko, idazteko, entzuteko eta irakurtzeko trebetasunak eta
estrategiak lantzea ardatz nagusia delako.
Guretzat komunikazioarekin lotuta doazen
hizkuntza-trebetasunak garatzea oso garrantzitsuak dira, ikasleei aukera ematen
dietelako komunikaziorako konpetentzia garatzeko eta ikasgelan ikaskideen
arteko komunikazioa errazteko. Era berean, hemen daukagun egoera
soziolinguistikoa kontuan hartuta, eta gure hizkuntzaren erabilera soziala
normalizatu nahi bada, haurrek haien artean elkarrekin euskaraz hitz egitera
bultzatu behar dela uste dugu, eta helburu hauekin hori bultzatzen da.
Hizkuntza gaitasuna
barneratzerakoan eta garatzerakoan hizkuntza hartzen dugu ahozko eta idatzizko
komunikaziorako instrumentu gisa, zeinekin errealitatea adierazi, interpretatu
eta ulertzen dugun, ezagutzak eraiki eta jakinarazten ditugun eta
pentsamenduak, emozioak eta jokabideak antolatu eta autoerregulatzen ditugun.
Komunikazioari eta elkarrizketari esker besteekin harremanetan jartzen gara
eta, aldi berean, beste ideiak eta kulturak ezagutzen ditugu. Baina, hezkuntza
prozesuan, hizkuntza irudikapen eta ulermen-tresna bihurtzen da, liskarrak era
egokian ebaztea ahalbidetzen duena eta berdintasuna bultzatzen duena.
No hay comentarios:
Publicar un comentario